Bylo hrozně milé, kolik reakcí na fotky typu: „Vy jste na nějakém Instatripu ne? Musíš nám napsat na blog váš plán!“ přišlo. Jo, měli jste pravdu, byla to paráda. Viděli jsme nádhernou oblast Alpe di Siusi, špičaté štíty Secedy, skalní věže Vajolet, překrásná jezera Carezza, Eibsee nebo Achensee. Až po příjezdu jsem si uvědomila, že to byly opravdu top destinace, ale zároveň i jeden náročný den za druhým.  Něco jsem plánovala já s Matějem, něco brácha, někde jsme zas nečekaně skončili kvůli Matyáškovi. Nakonec z toho  vznikla takhle pecková dovolená, kterou vám tu dneska celou představím a pak samozřejmě popíši i den po dni.

1. Den – Jezero Achensee – Rofanspitze a Seekarlspitze

Modrá perla Tyrolska nebo také alpský fjord. Tak se přezdívá tomuto rakouskému jezeru, které jsme navštívili první den.  Nejprve bylo v plánu se pořádně zahřát na přilehlých vršcích a pak se odpoledne zchladit v jezeře. Na výšlap došlo, na tu koupačku v jezeře už ale ne, protože nás vyhnala bouřka.

8:30 Odjezd lanovkou z vesnice Marauch (zpáteční jízdenka za 17 eur)
11:00 Pokoření Rofanspitze
12:30 Zdolání druhého vrcholu Seekarlspitze
14:00 Oběd na chatě u lanovek
15:30 Přesun autem  na jednu z místích plážiček (nakonec jsme našli krásné místo před Pertisau)
16:30 Nákup pečiva na druhý den k snídani a odjezd směr Itálie
19:00 příjezd na ubytování v Alpe di Siusi

2. Den – Alpe Di Siusi – Saltria

Nejvýše položenou alpskou pastvinu najdete v  Alpe di Siusi neboli SeiserAlm. Někteří znají tuto lokalitu jako zimní středisko, v létě je to ale ideální místo pro dovolenou jak pro náročného turistu, tak i pro rodiny s dětmi. V Compatschi je docela drahé parkoviště (17 euro za auto), o kousek níž u lanovky Rungger můžete parkovat zdarma, ale od těch nejhezčích míst to budete mít ještě kus. Nebojte se použít místních autobusů. Pokud navíc bydlíte v této oblasti, dostanete slevu a třídenní pass vás vyjde na pouhých 5 eur. Mapku oblasti najdete na tomto odkazu.

09:40 Odjezd autobusem z ubytování
10:15 Příjezd do Saltrie a výšlap po trase číslo 8 vzhůru k passo Duron a chatě Plattkofelhütte, sestup po sjezdovce a trase číslo 7a
16:30 Odjezd ze Saltrie zpět na Ubytování
19:00 Ppřejezd autem do parku a focení pod vrcholem Piz Ridl

3. Den – Alpe Di Siusi – Sella Ronda bike day

Sobotní den byl ve znamení Sella Ronda bike day. Dva dny v roce se uzavřou silnice kolem tohoto horského masivu a otevře se trasa pro všechny nadšence cyklistiky. Pánské osazenstvo tedy vyrazilo na kole. Já prozkoumávala tentokrát protější stranu Alpe di Siusi. Autobusy v této oblasti operují od 8 do 19 hodin (časy autobusů zde na odkazu)

My jsme využívali linky 10 do Kompatche a pak linky 11 do Saltrie. Když jsme se vydávali na ranní nebo večerní focení, přepravovali jsme se tu už autem (povolení pro auto jsme měli díky našemu ubytování, které bylo v parku, ale nevím, jestli by nás to zachránilo od případné pokuty. Každopádně fotografové nemají jiné možnosti než využít auta nebo kola)

08:00 Vyložení posádky s koly v Planu (v 8:30 se pak silnice postupně uzavírají a autem už neprojedete)
09:40 Odjezd autobusem do Compatsche a výstup po trase 14 a PU na Puflatsch
14:30 Odjezd zpět na ubytování a vyzvednutí cyklistů
19:00 Focení a procházka po jižní stráni u Kompatche

4. Den – Seceda – Castello Presule

Z městečka St. Ulrich/ Ortisei se pohodlně vyvezete až pod vrchol Secedy  (2519 m). Právě odtud znáte pohled na rozeklané štíty přilehlých štítů Geisler Gruppe vypínajících se do výše tří tisíc metrů.  Za zpáteční pas dáte 30 euro, pokud vám alespoň trochu kolena slouží, doporučuju jít jednu cestu (my jsme šli tu zpáteční) do St. Christiny Valgardeny kolem Regensburger Hütte.

08:30 Příjezd do Ortisei a nechání auta na placeném parkovišti u lanovky (max 8 euro za parkovné)
09:00 Přechod ze Secedy po trase 2b a 13 k chatě Regensburger Hütte a dále až do městečka St Christina
15:00 Přejezd autobusem z St. Christiny do Ortisei (za osobu 1,5 euro) a odjezd na ubytování
18:00 Procházka u hradu Castello Presule a jezera Laghetto di Fié

5. Den – Passo Pordoi – Torri del Vajolet – Lago di Carreza

5. den se nesl ve znamení pohoří Rosengarten, které leží jižně od Alpe di Siuisi. Šli jsme tu trasu údolím Val Vajolet až pod fotogenické skalní věže Torri del Vajolet. Cesta sem ale nebyla vůbec jednoduchá. Nejdříve jsme jeli hodinu autem (po cestě si udělali zastávku v Passo Pordoi) a pak se nechali vyvézt autobusem k chatě Rifugio Gardeccia. Po cestě zpět jsme si udělali zastávku u Lago di Carezza (Karersee), které bezpochyby patří mezi jedny z nejkrásnějších v Dolomitech.

09:00 Odjezd z ubytování
09:30 Krátká procházka k chatě Rifugio Sass Bece v Passo Pordoi
10:15 Odjezd do Pera di Fessa
11:00 Odjezd autobusem k chatě Rifugio Gardeccia a výšlap pod věže Vajolet
16:00 Odjezd autobusem zpět do Pera di Fessa a návštěva dětského parku (hned za potokem za parkovištěm)
17:30 Lago di Carezza
18:30 Návrat na ubytování

6. Den – Passo Gardena – Eibsee

Poslední den naší dovolené patřil Passu Gardena, odkud vede pěkná ferrata Pisciadu, na kterou mi už bohužel nezbyly síli. Prošli jsme se jen krátce kousek nad pas, ke kapličce a pak vyrazili zpět do ČR. Kvůli Matymu jsme si ale museli naplánovat delší pauzu. No a protože jsme nechtěli stavět jen tak na ledajakém místě, zajeli jsme si až k Eibsee pod nejvyšší horu Německa.

09:30 Opuštění ubytování a odjezd směr Passo Gardena
10:15 Procházka ke kapličce a po jižní straně Gardeny (cesta k Pisciadu)